Artroplastia – un pas înaintea bolilor articulare

Artroplastia (protezarea articulațiilor), reprezintă o procedură ce readuce pacientul suferind la viața normală, corectând deformările și eliminând durerile prin implantarea de articulații artificiale.
“Genunchiul și șoldul reprezintă două dintre cele mai mari articulații ale corpului, care susțin în mod fundamental activitățile zilnice și asigură atât mobilitatea cât și forța în orice mișcare pe care o facem, în lipsa durerii. Atunci când cartilajele articulare ale acestora se deteriorează, lucrurile obișnuite precum așezatul pe scaun, mersul și chiar dormitul devin mult mai dureroase și dificile. Deși aceste simptome se pot ameliora un timp cu ajutorul terapiei medicamentoase, în majoritatea cazurilor, boala avansează până este necesar să intervenim chirurgical cu artroplastia, procedură prin care articulația normală este înlocuită cu una sintetică”, explică Dr. George Muntean, medic primar ortopedie-traumatologie în cadrul Spitalului Sf. Constantin.

Când este recomandată intervenția de artroplastie?
Implantarea protezelor constituie soluția cea mai potrivită pentru afecțiuni cronice: gonartroza, artrita reumatoidă și alte stări posttraumatice (în cazul genunchilor), și gonartroza sau agresiuni grave precum fractura de col femural (în cazul șoldurilor), însă pacientul (în colaborare cu medicul ortoped) decide etapa în care se va realiza procedura chirurgicală în funcție de intensitatea simptomelor resimțite.

Cu toate acestea, există anumite semnale care indică necesitatea intervenției de artroplastie:
• Dureri severe însoțite de rigiditate în miscare, ce nu dispar în stare de repaus sau în timpul somnului
• Deformarea articulațiilor – de regulă, acestea se curbează spre interior sau exterior
• Inflamarea cronică a genunchiului sau șoldului, care nu cedează pe durata administrării tratamentului medicamentos cu rol antiinflamator

Un sprijin necesar: costul protezelor poate fi decontat de CAS prin Programul Național de ortopedie
„Artroplastia este o procedură laborioasă al cărei succes depinde de o multitudine de factori: începând cu pregătirea pre-operatorie, vârsta și starea de sănătate a pacientului, abilitatea medicului chirurg, dar și respectarea regulilor post-operatorii. Cu toate acestea, rezultatele pot fi cu adevărat remarcabile, majoritatea persoanelor care au optat pentru această intervenție nu au mai avut dureri articulare, iar calitatea vieții li s-a îmbunătățit substanțial. Mai mult decât atât, implanturile pe care le folosim în cadrul Spitalului Sf. Constatin, sunt încă funcționale chiar și după 15 ani de la intervenție, chiar dacă vor cunoaște un anumit grad de uzură, acelerat în cazul pacienților supraponderali și care practică sporturi solicitante. În prezent, la Spitalul Sf. Constantin, protezele de șold și genunchi sunt decontate prin Casa de Asigurări de Sănătate, astfel că pacienții noștri au o șansă în plus la o viață normală”, explică Dr. George Muntean, medic primar ortopedie-traumatologie în cadrul Spitalului Sf. Constantin din Brașov.

Nu există comentarii

Scrie un comentariu

BACKED BY THE BEST

OUR GREAT SPONSORS

Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt.
TE INVITĂM SĂ NE CONTACTEZI

DATE DE CONTACT

Pentru programarea consultațiilor de ortopedie-traumatologie, ne puteți contacta telefonic la Call Center 0268.300.300 sau ne puteți lăsa un mesaj folosind formularul de mai jos:

Adresă:

TEO HEALTH S.A.